PRZYJMUJEMY BEZ LIMITU WIEKU!
Rodzaj studiów:
Studia stacjonarne I stopnia
Studia 3-letnie, kończące się uzyskaniem tytułu licencjata
Studia stacjonarne II stopnia
Studia 2-letnie, kończące się uzyskaniem tytułu magistra sztuki
Kierunek sztuki wizualne wyróżnia wszechstronna oferta kształcenia interdyscyplinarnego w zakresie sztuki, wzbogacona możliwością uzyskania przez studentów wiedzy i umiejętności w zakresie specjalizacyjnych modułów fakultatywnych.
Studia stanowią połączenie ogólnohumanistycznej wiedzy o współczesnej kulturze z praktyką własnej twórczości plastycznej (rysunek, malarstwo, rzeźba, grafika warsztatowa, projektowanie graficzne, fotografia, multimedia).
Program dla studiów I stopnia zawiera 2 moduły fakultatywne do wyboru:
Program dla studiów II stopnia zawiera 2 moduły fakultatywne do wyboru:
Absolwent studiów I i II stopnia posiada wiedzę oraz umiejętności wykwalifikowanego plastyka-twórcy oraz uczestnika i animatora kultury współczesnej. Potrafi realizować i upowszechniać różnorodne postaci przekazów wizualnych i medialnych dla celów artystycznych, edukacyjnych i użytkowych, realizuje zajęcia warsztatowe w zakresie sztuk plastycznych. Absolwent posiada poznawcze oraz praktyczne umiejętności funkcjonowania na rynku sztuki. Jest przygotowany do podjęcia pracy zawodowej w: ośrodkach i instytucjach kultury, sztuki i edukacji pozaszkolnej (muzeach, galeriach, domach kultury, ogniskach plastycznych, itp.) oraz w ośrodkach promocyjnych i reklamowych.
Wybór modułu kształcenia w zakresie mediów cyfrowych i projektowania graficznego daje studentowi możliwość nabycia praktycznych umiejętności z obszaru artystycznych i projektowych działań w zakresie multimediów. Przedmioty w module: wstęp do animacji, podstawy technik przetwarzania obrazu i multimediów, animowane formy filmowe, działania performatywne i multimedialne, projektowanie graficzne, projektowanie na potrzeby Internetu, fakultet.
Wybór i ukończenie modułu kształcenia w zakresie fotografii pozwoli na uzyskanie odpowiednich kwalifikacji niezbędnych do posłużenia się fotograficznym medium w warunkach twórczych i zawodowych po ukończeniu studiów. Przedmioty w module: podstawy fotografii tradycyjnej, rejestracja i edycja obrazu ruchomego, formy fotograficzne 2D/3D, fotografia intermedialna, fotografia dokumentalna, historia fotografii.
Wybór modułu kształcenia w zakresie grafiki daje możliwość nabycia praktycznych umiejętności z obszaru artystycznych i projektowych działań z obszaru grafiki warsztatowej, projektowania graficznego i projektowania na potrzeby Internetu. Przedmioty w module: pracownia grafiki warsztatowej (do wyboru: grafika cyfrowa, litografia, sitodruk, wklęsłodruk i wypukłodruk), projektowanie typograficzne, projektowanie graficzne, projektowanie na potrzeby Internetu.
Wybór modułu kształcenia w zakresie multimediów umożliwia tworzenie własnych projektów audiowizualnych. Przedmioty w module: obrazowanie multimedialne, animacja, działania performatywne i multimedialne, formy fotograficzne 3D, laboratorium rozszerzonej rzeczywistości.
Przedmioty z jakimi spotkasz się w trakcie studiów I stopnia to m.in.:
rysunek, malarstwo, struktury wizualne, rzeźba, fotografia, działania performatywne i multimedialne, pracownia działań i projektów artystycznych, laboratorium rozszerzonej rzeczywistości, pracownia grafiki warsztatowej, projektowanie graficzne, historia sztuki, filozofia, zagadnienia i tendencje sztuki współczesnej, marketing sztuki, warsztaty psychologiczne, język obcy.
Przedmioty z jakimi spotkasz się w trakcie studiów II stopnia to m.in.:
pracownia działań i projektów artystycznych, pracownia wolnego wyboru, dokumentowanie i archiwizacja, zagadnienia sztuki współczesnej, społeczny kontekst działań plastycznych, estetyczne strategie kultury współczesnej, metody promocji projektów artystycznych, translatorium.
Szczegółowe informacje dotyczące warunków rekrutacji:
http://rekrutacja.uz.zgora.pl/